dimecres, 2 de desembre del 2015

La Identitat Digital

Quan parlem d'identitat digital ens referim a allò que identifica un individu en un entorn web (visibilitat, reputació i privacitat). Wood i Smith defineixen la identitat ​com una construcció complexa, personal i social (com ser, com volem que els altres ens percebin i com, per tant, la imatge que l’individu vol mostrar). Una mateixa persona pot tenir diferents identitats, així doncs sorgeix una preocupació per les identitats, què ens fa semblants o diferents a la xarxa? Ens alerta sobre la confusió d’identitats positives o negatives. Per tant, és important quin tipus de presència o visibilitat digital ens interessa, ja que estar al ciberespai és representar­-se a un mateix (jo virtual) i ser una identitat digital personal. 

La privacitat és un aspecta de reflexió en el món digital, ja que cal tenir en compte que quan una persona es dóna d’alta en algun servei l’usuari cedeix totes les dades personals i els contingut a la xarxa i quan es dóna de baixa aquestes es mantenen visibles per a altres perfils. No obstant, hi ha lleis que regulen la protecció de dades. És recomanable no aportar dades personals a la xarxa i, en tot cas, brindar­-les en els entorns més segurs possibles i directament a persones conegudes.


La identitat digital ens facilita publicar informació, a difondre, a apropiar-nos de la informació, a participar amb als altres, vincular-nos amb professionals de la mateixa branca... L’usuari ha d’entendre i participar responsablament i èticament en la cultura digital a l’hora de crear informació, cercar­-la, modificar-­la, compartir­-la o comunicar-­la. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada