dilluns, 18 de gener del 2016

Aprenem junts

Les presentacions que han realitzat els nostres companys han estat molt interessants, tots es van esforçar perquè els temes que havien triat sigues dinàmic i significatiu. Totes les activitats s'han realitzat mitjançant la classe invertida.  
  • M-Learning: han utilitzat els codis QR (informació que està codificat dins d'un quadrat) i un programa de música amb la tauleta. Van proposar un joc de pistes on tots els companys havíem de col·laborar per resoldre els problemes que proposàven. 
  • Robòtica: el grup de robòtica han proposat tres activitats. El primer és l'Scratch que és una eina que permet crear animacions, jocs o qualsevol activitat que se'ns pot ocórrer. La programació amb l'Scratch potencia l'estructuració del pensament, fomenta la creativitat, incideix al pensament crític i a la dinàmica assaig/millora que s'estableix per la concepció constructiva dels errors en la programació. La segona opció era el Bee-bot, que es pot utilitzar a Cicle Inicial, per programar què ha de fer l'abella per arribar a complir objectius concrets. Per últim, han presentat el Pro-bot per infants de 5 a 8 anys. En el nostre grup ens van proposar que escrvíssim les nostres inicials amb  el cotxe, ens vam trobar amb algunes dificultats i això ens feia reflexionar i rectificar.
  • Recursos audiovisuals: hem fet un vídeo per grup amb VideoScribe una versió de "Te atreves a soñar", ens van donar unes paperetes on explicava què havíem de fer. Havíem de resoldre la situació que ens proposaven mitjançant dibuixos (escola tradicional, tradicional-amb alguna innovació, escola amb canvis innovadors i escola que practica la innovació), que els companys poguessin saber de què parlàvem. 
  • Gamificació: la gamificació consisteix a fer viure experiències d’aprenentatge  gratificants utilitzant elements de joc. Per tant, en fer viure el joc, on la tecnologia és un recurs més, però no l’element essencial. El joc que vam proposar és el Keep Talking and Nobody Explodes, que consisteix a desactivar unes bombes que estan encriptades i amb l'ajut d'altres companys que tenen un manual havien de resoldre els diferents mòduls. 
Qualsevol metodologia de treball és bàsica una bona introducció de les dinàmiques de joc. Això depèn de si tenim uns objectius clars i uns criteris ben definits que donin sentit a les iniciatives que volem proposar. Només si aquest requisit es compleix, aprofitarem al màxim l’activitat i tindrà sentit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada